מחיר קידום ממומן, ממה הוא מורכב?
מצחיק לחשוב על זה כך, אך בעוד שהקידום האורגני בגוגל נחשב לבעל תוצאות לא ידועות ולכן גם למעורפל יותר ממקבילו הקידום הממומן, הרי שדוקא בקידום הממומן אין קביעה ברורה לגבי המחירים, ואילו התוצאות ברורות וידועות מראש. למה הכוונה? בקידום אורגני בעל האתר משלם לחברת קידום בגוגל סכום ידוע מראש ובדרך כלל על פי טווח מחירים מקובל, ובתמורה איש אינו יכול לדעת מה הוא יקבל בדיוק.
בקידום ממומן לעומת זאת, בעל האתר או מנהל העסק יכול לשלם סכומים שונים ולמעשה ללא תקרה כלל (בשיטת התשלום המועדפת עליו), ואילו התוצאות של הפרסום יהיו מדויקות וממוקדות מאד. אז איך עובדת בדיוק השיטה של מחיר קידום ממומן, ומהם המנגנונים הייחודיים המאפיינים אותה? כל הפרטים לפניכם.
שיטת התשלום בקידום ממומן
כפי שהוזכר קודם, מחיר קידום ממומן מתחלק למעשה לכמה שיטות תשלום, השונות מאד במהותן זו מזו:
- תשלום לפי מס' חשיפות למודעה הפרסומית
- תשלום לפי מס' לחיצות על הקישור המופיע במודעה הפרסומית
- תשלום לפי מס' "לידים", כלומר מילוי טפסי השארת הפרטים לצורך יצירת קשר (טופס המופיע מיד לאחר הלחיצה על הקישור שבמודעה הפרסומית)
- תשלום לפי מס' עסקאות, כלומר רכישות סופיות (דרך אותו תהליך שתואר לעיל)
ואיך זה עובד בדיוק?
בכל אותן שיטות, בעל האתר למעשה משלם לגוגל עצמה, ועבור כל פעולה מתוך המסלול שבחר: אם בחר במסלול של מס' חשיפות למשל, הוא ישלם לגוגל תשלום מוסכם על פי תעריף ידוע מראש – של 50 חשיפות לדוגמה עבור מילת החיפוש הרצויה. בתום הקמפיין, קרי לאחר שנחשפו למודעה 50 גולשים, הקמפיין ייסגר באופן אוטומטי. לחלופין אם בעל האתר שילם לגוגל עבור עסקאות בלבד, הוא לא יחויב כלל עבור מס' החשיפות של הגולשים למודעה או לכל פעולה אחרת שהם ביצעו, אלא רק כאשר הם רכשו את המוצר הסופי – מתוך אותו מסלול שהתחיל במודעה הפרסומית והוליך את הגולש עד לנקודת הרכישה.
ומהם המחירים?
מטבע הדברים, תעריף התשלום עבור חשיפה אינו דומה לזה של רכישה סופית, ובדרך כלל הנתונים מאוזנים: כלומר, תשלום עבור חשיפה למודעה הוא זול משמעותית מתשלום עבור השארת פרטים, ועוד יותר מכך כמובן עבור ביצוע רכישה. עוד כדאי לדעת, כי בדרך כלל בקמפיינים ממומנים לא נהוג לשלם עבור מילת חיפוש אחת, אלא כמה מילים דומות הקשורות לנושא החיפוש והקמפיין.
כתיבת תגובה