פרסום ותיאוריית הצבעים
פליירים בצבעים שונים יכולים לעורר אצלנו קונוטציות שונות ורגשות שונים, אפילו באופן תת מודע. הבנת תיאוריית הצבעים יכולה לשמש אותנו בבחירת מערך הצבעים הנכון עבור עיצוב פליירים שיביאו לתוצאות טובות יותר, ויעבירו ללקוחותינו את המסרים והתחושות הנכונות לגבי בית העסק שלנו.
פליירים בצבע אדום מעוררים תחושות של חיוניות, אומץ ואהבה. הצבע האדום בולט מאוד ונותן דגש או דרישה. חשוב להשתמש בצבע זה באופן מתון ולא גורף, על מנת לא ליצור קונוטציה שלילית של תוקפנות או מוחצנות. בחירה בעיצוב פליירים בצבע אדום תהיה נכונה בשילוב עם צבע מתון ורגוע כמו אפור בהיר או לבן, אשר יחד יצרו איזון.
פליירים בצבע כתום מעוררים קונוטציה לשמחה, אושר ותושייה. גם זה צבע בולט ומוחצן מאוד שיש להשתמש בו באופן מחושב ונקודתי. פליירים המשלבים צבע כתום יתאימו לעסקים שעוסקים בפעילות ובספורט, שכן זהו צבע שמגביר אקטיביות ומרץ. פליירים עם צבע כתום יתאימו גם לנושאים התנהגותיים, ויגבירו בטחון עצמי, חברותיות ושמחה.
פליירים בצבע צהוב מביעים אופטימיות וחמימות. הצבע הצהוב מגביר תיאבון ולכן פליירים בצבע זה יתאימו במיוחד לכל עסקי המזון. בנוסף, הצבע הצהוב מתקשר עם חדשנות, רוחניות, אופטימיות, ויכול לשמש כצבע משני עבור עסקים בתחום הטכנולוגיה, ייעוץ ולמידה.
פליירים בצבע ירוק מתקשרים עם איזון, התחדשות והרפיה. פליירים כאלו יתאימו לכל עסק בתחום הטבע, איזון הגוף והנפש, שכן פליירים בצבע ירוק יעבירו תחושה של הרפיה, חידוש אנרגיה, שליטה עצמית ואיזון.
פליירים בצבע תכלת או כחול בהיר יוצרים קונוטציה של רוגע, שלווה, נאמנות וכנות. לא סתם זהו הצבע המקובל ביותר בפרסום פליירים ופוסטרים לבחירות, הכוונה היא ליצור תדמית כנה, אמינה ובטוחה. צבע זה מרגיע ומביע על שלווה וחוכמה, אך גם נחשב לצבע שמרני ולא חדשני במיוחד. פליירים אלו מתאימים לעסקים פורמאליים, אך בעיצוב נכון גם לעסקים המשדרים השראה, כושר המצאה, בינה ואכפתיות.
פליירים בצבע כחול כהה מתקשרים לתחושות של הגנה, רגיעה והבנה. הצבע הכחול מגביר אינטואיציה ומתקשר גם עם רוחניות, מיסטיקה, כוחות נפשיים ורוגע.
פליירים בצבע סגול מתקשרים לתכונות של יופי, יצירתיות, שקט ועליונות (שכן זהו צבע מלכותי מאוד). פליירים בצבע סגול מתאימים לכל מקצועות היופי, היצירה, וגם לעסקי הדיאטה שכן הצבע הסגול נחשב למדכא תיאבון.
פליירים בצבע ורוד מעוררים תחושות של שמחה, ביטחון, ידידותיות ופינוק. גם צבע זה מתאים לעסקים בתחום היופי, ובעיקר לאלו המעניקים תחושת פינוק מתקשר באופן אוטומטי לנשים ומדרש עדינות, לכן אם קהל היעד של הפליירים הוא נשים בלבד, בחירה בהדפסת פליירים בצבע ורוד תעשה את העבודה.
פליירים בצבע חום מתקשרים עם תכונות של טבע וחיבור לאדמה. זהו צבע שקט שמצביע על ביטחון, יציבות ואמינות, אך עלול להראות מעט משעמם. בעיצוב פליירים בצבע חום כדאי לשלב צבע נוסף שישבור את המראה המשעמם, שילוב טוב על פליירים יהיה צבע חום וירוק, שניהם מתקשרים עם טבע.
לאפשרויות נוספות לפרסום, ניתן לחפש באתר האינטרנט או לנסות אתרים שותפים שלנו כמו: http://www.exioma.co.il/
פליירים בצבע לבן מזוהים עם אידיאליזם, אופטימיות וטוהר. הצבע הלבן הוא הצבע הנקי והטהור ביותר, אך חשוב לשלב בו גם צבעים נוספים על מנת ליצור פליירים מעניינים.
פליירים בצבע אפור הם בעלי תכונות של איזון, יציבות, הגנה וזהירות. זהו צבע ניטראלי ומצוין עבור רוב סוגי הפליירים, אך מומלץ לשלבו עם צבע נוסף ליצירת עניין ועל מנת לשדר מסר מורכב יותר ולא משעמם וזהיר מדיי.
פליירים בצבע שחור יוצרים מראה חזק מאוד, אלגנטי, מסתורי, מתוחכם ומכובד. עם זאת, חשוב מאוד להקפיד על העיצוב הכללי של הפלייר ועל שאר הצבעים שתשלבו עם השחור מאחר וצבע זה עלול להיות מאיים, מעייף ומרוחק.
כתיבת תגובה