איך להישאר בקשר עם הלקוחות שלך

קשרי לקוחות הוא החלק החשוב ביותר בארגון, בכל ארגון. בין אם הארגון מייצר מוצרים או מוכר שירותים, בין אם הוא עוסק במכירה בלבד או מספק גם פתרונות, בין אם מדובר על תאגיד או על עסק, ובין אם מדובר על עסק שפונה ללקוחות פרטיים, או B2B, כלומר עסק שקהל לקוחותיו מורכב מבתי עסק אחרים- קשרי לקוחות עומדים בבסיס הקיום של כל חברה, ארגון, עסק ואפילו משלח יד עבור עובד עצמאי.
לא משנה כמה המוצר או השירות שאותו אתם מספקים הוא איכותי, אם לא יהיו לקוחות שירכשו אותו, לא יהיו הכנסות, ולא יהיה כסף למימון החברה- As simple as that. לא בכדי, תחום השיווק הוא ענף מפותח כל כך. במיוחד בעולם התחרותי של היום, כל חברה מתמודדת עם כמות לא מבוטלת של מתחרים על תשומת ליבו של הלקוח שלה, ועל כן אי אפשר לעשות חצי עבודה. כל ארגון, בכל סדר גודל, וזה כולל גם את העצמאים כמובן, חייב להכיר את הכלים שעומדים לרשותו ולבנות אסטרטגיה שתאפשר לו לעשות את השימוש המיטבי בכלים אלו.
עקרונות השיווק
העיקרון החשוב ביותר בשיווק הוא מקצועיות ומומחיות, ולכן מומלץ מאד להיעזר בחברות להן יש גם את הפלטפורמות וגם את הידע, דוגמת אקטיב טרייל שתוכל להבטיח לא רק יחסי עלות תועלת גבוהים, אלא מימוש מלוא הפוטנציאל השיווקי של החברה. כשמדברים על הלקוח ישנם כמה מימדי התייחסות: האם מדובר על לקוח קיים או שמדובר על לקוח פוטנציאלי? מה אנחנו יודעים על הלקוח? כמה מידע יש לנו אודות חייו הפרטיים, נתונים דמוגרפיים והרגלי צריכה שלו? מהי מידת המחויבות לחברה? אם מדובר על לקוח קיים, האם זו הייתה קנייה ארעית, או שהחברה נבחרה באופן ממוקד? האם היה דיסוננס לאחר קנייה?
ככל שנדע פרטים רבים יותר על הלקוח, כך נוכל למקד יותר את הפניה ולהפוך את הקשר עם הלקוח לאיכותי יותר ובזאת להפוך אותו לאפקטיבי יותר לשני הצדדים. אקטיב טרייל תוכל לספק את הפלטפורמה הטובה ביותר לניהול מערך קשרי לקוחות, כאשר הכלי היעיל ביותר למערך זה הוא כמובן הדיוור האלקטרוני.
בניית המסר
כלי מקצועי, איכותי וחזק הוא תנאי נדרש והכרחי, אבל הוא כשלעצמו מהווה רק חצי מההצלחה, בעוד שהחצי השני טמון במסר שאותו אתם מעבירים. אופייה של הרשת הקנה למשתמשיה הרגלים מסוימים שאחד מהם הוא לנטוש מהר מאד כל עמוד שלא מוצאים בו רלוונטיות כבר במבט הראשוני, ובטקסט נגזר גורלו של עמוד תוכן על פי מה שנאמר בשורתו הראשונה, גם אם השורה האחרונה שלו היא מכרה זהב, רוב הגולשים לא יגיעו לקרוא אותה. הרגל נוסף הוא של המח להתגונן בפני הצפת הגירויים של הרשת מה שמחייב לקחת בחשבון את הצבעוניות, כמות האלמנטים והתוכן, מידת התנועה וההנפשה של העמוד וכמובן תדירות הפניות שמתבצעות אל הגולש.
כתיבת תגובה