איכות קישורים איך מודדים אותם

המושג גלישה בהקשר של אינטרנט מתייחס אל פעולת משתמשי הרשת במהלך שהותם באתרי האינטרנט השונים. הגלישה היא בעצם דפדוף ומעבר בין דפי אינטרנט הקיימים במנוע החיפוש ברשת. כדי שפעולת הגלישה תהיה הרבה יותר יעילה וקלה עבור הגולשים, קיימת אפשרות של הטמעת קישורים בין דפי האינטרנט כך שהמעבר בין דף כזה או אחר יעשה באמצעות קישור המחבר בין שני הדפים השונים.
מכיוון שקישורים הם דבר בסיסי והכרחי לפעולת הגלישה של קהל המשתמשים ברשת, זהו גם הדבר הבסיסי ביותר עבור פעולות קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש. מנוע החיפוש של גוגל שואף להעניק לגולשים שלו חווית גלישה כמה שיותר איכותית וטובה, כדי שהם ימשיכו להשתמש בדפדפן שלהם באופן קבוע במהלך השיטוטים ברחבי הרשת.
לכן, גוגל גם מקפידים על הצגת אתרים איכותיים בלבד עבור קהל הגולשים שלהם, אתרים כאלו הם בעיקר אתרים שקיימים בהם כמה שיותר קישורים איכותיים בין דפים שונים, כך שחווית הגלישה של הגולשים תהיה כמה שיותר יעילה ונוחה. כדי להימנע מ"שוק שחור" של כמה שיותר קישורים ופחות איכות, גוגל בוחנת את איכות הקישורים המצויים בכל אתר, וכך גם מחליטה כיצד לדרג את האתר במנוע החיפוש שלה.
קישורים פנימיים לניווט יעיל
קישורים פנימיים אלו קישורים המחברים בין דפי האינטרנט של האתר, כך שמילה או ביטוי יובילו את דף אינטרנט של האתר שבו קיים מידע נוסף בנוגע לאותו ביטוי. זוהי הדרך האידיאלית ביותר בה הגולש יכול לנווט בקלות ויעילות בין דפי האינטרנט השונים של האתר, וכך למצוא את המידע שהוא מחפש.
דבר זה טוב כמובן גם לבעל האתר, ככל שהקישורים הפנימיים ישמשו באופן יעיל יותר את הגולשים, כך הם ישהו זמן רב יותר באתר – דבר שמסמן לגוגל כי מדובר באתר איכותי ויעיל עבור קהל הגולשים.
קישורים חיצוניים לאתרים איכותיים
נוסף על קישורים פנימיים, קיימים גם קישורים חיצוניים הנמצאים בכל אתר. קישורים אלו מובילים את הגולשים אל מחוץ לדפי האינטרנט של האתר, ולעבר דפי אינטרנט של אתר אחר. גם כאן מדובר על קישור של מילה או ביטוי אל עבר מידע נוסף ומורחב יותר בנושא שקיים באתר אחר, כך שהגולש יכול לקבל מידע גדול ומפורט יותר בנושא שהוא חיפש.
מידע שעשוי לעניין אתכם גם, תמצאו בלינק https://www.leumitech.com/איך-כדאי-לשווק-סטארטאפ-כיום/
כדי שקישור חיצוני לאתר אחר יחשב איכותי עבור הגולש וגם עבור גוגל, הקישור צריך להוביל את אתר אחר בו מצוי מידע יעיל ותואם לביטוי או המילה אליה הוא מקושר. אם הקישור מוביל אל מידע לא מועיל או אל אתר סתמי וללא ערך – הגולש ינטוש את האתר הזה וגם את האתר המקורי שממנו יצא הקישור.
קישורים שמעניקים ערך לגולש
בשורה התחתונה, קישורים פנימיים וגם קישורים חיצוניים צריכים להיות בעלי מטרה אחת, שהיא הענקת ערך לגולש וחוויית גלישה מיטבית ויעילה עבורו עם מציאת המידע שהוא מחפש. כדי שהניווט בין דפי האינטרנט יהיה איכותי לגולש, הוא צריך להיעזר בקישורים שמחברים בין דפי אינטרנט רלוונטיים אחד לשני.
כאשר אותם קישורים יעניקו ערך וחוויית גלישה איכותית ויעילה לגולשים, גוגל יזהו זאת ויעניקו לאתר שמקפיד על קישורים איכותיים כאלו מקום של כבוד בין תוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש שלה.
כתיבת תגובה